Esettanulmányok

A zene nemcsal szól - dolgozik is

A TESCO számára az egységes vásárlói élmény kulcsfontosságú – országszerte közel 150 áruházban, nap mint nap. Közel 15 éve vagyunk megbízható háttérzene-szolgáltatójuk, és ez idő alatt közösen alakítottunk ki egy olyan zenei környezetet, amely nemcsak kellemesebbé teszi a vásárlást, hanem tudatosan támogatja az üzleti célokat is.

Miért jó ez a TESCO-nak?

  • Egységes zenei arculat minden üzletben, amely erősíti a márkaképet és hozzájárul a pozitív vásárlói hangulathoz.

  • Rugalmas reklámlehetőség: a zenei adásban célzott hangalapú promóciók is elhangzanak – például akciós termékek, heti ajánlatok, szezonális kampányok –, így a háttérzene közvetlenül támogatja az értékesítést.

  • Jogtiszta, automatizált rendszer: a zenelejátszás teljesen automatizált, nem igényel beavatkozást, és megfelel minden jogszabálynak, így a TESCO időt és energiát takarít meg.

  • Folyamatos szakmai támogatás: zenei kurátoraink rendszeresen frissítik a lejátszási listákat, hogy azok mindig illeszkedjenek az aktuális kampányokhoz, időszakhoz vagy akár napszakhoz.

Eredmény:

A TESCO vásárlói egy kellemesebb, gördülékenyebb vásárlási élmény részesei – miközben a háttérben diszkréten, mégis hatékonyan kommunikálhatók az üzlet marketingüzenetei is.

Jobb kedvú dolgozók, nagyobb hatékonyság

Kihívás:
A gyártósori dolgozók körében csökkent a munkahelyi elégedettség, nőtt a fluktuáció, és gyakori panasz volt, hogy a fontos belső üzenetek (pl. céges akciók, biztonsági figyelmeztetések, ösztöndíj lehetőségek) nem jutnak el megfelelően a munkavállalókhoz. A vállalat célja az volt, hogy javítsa a dolgozók közérzetét és hatékonyabbá tegye a belső kommunikációt, mindezt költséghatékony módon.

Megoldás: Háttérzene bevezetése a gyártósoron

  • Válogatott háttérzene: Műszakonként változó, motiváló zenei válogatás.

  • Kívánságműsor: Tovább javítja a hangulatot, hogy minden pénteken a dolgozók kívánságait teljeístjük a "Mercedes Rádióban"
  • Üzenetek integrálása: Rendszeres kampányok a munkavállalók számára elérhető céges juttatásokról, programokról, karrierlehetőségről.

Eredmények:

  • Hangulatjavulás: A dolgozók nagy része számolt be pozitívabb munkahelyi légkörről. Kiemelték, hogy a zene "oldja a feszültséget", "könnyebben telik a műszak".

  • Kommunikációs hatékonyság: A belső üzenetek megértéséről és emlékezetbe véséséről szóló visszajelzések javultak.

  • Fluktuáció csökkenése: A felmondások száma csökkent a bevezetés előtti időszakhoz képest.

Zene, ami hangulatot ölt

Budapest ikonikus belvárosi luxusszállodája, az Aria Hotel Budapest, nem csupán vizuálisan különleges: minden részletében a zene iránti szenvedélyt tükrözi. A nyitás óta büszkék vagyunk rá, hogy mi biztosítjuk a teljes háttérzenei élményt ebben az ötcsillagos környezetben.

Zenei koncepció – hangulat minden térben

Az Aria Hotel filozófiája szerint a zene szerves része a vendégélménynek. Ennek jegyében alakítottunk ki több mint 15 különálló zenei zónát, amelyek mind saját karakterrel és hangulattal bírnak.

Technikai háttér:

  • Központilag vezérelt zenei rendszer, amely igazodik a napszakokhoz és a napi ritmushoz

  • A szálloda személyzete bármikor kézi vezérlést is alkalmazhat, ha egy esemény vagy hangulatváltás ezt indokolja

  • Rendszeres zenei frissítések és szezonális playlist-váltások

Eredmény:

Az Aria Hotel vendégei gyakran említik a zenei atmoszférát, mint a hotel egyik legkülönlegesebb jellemzőjét. A zene nem hivalkodó, mégis minden pillanatot átsző – pontosan úgy, ahogy azt egy zenére épülő luxusszállodától elvárnánk.

"A zene nálunk nem háttér – hanem élmény. Partnerünk kifinomult érzékkel segített, hogy minden térnek saját hangja legyen."

Hangrendszer a megújult vendégélményhez

A McDonald's magyarországi éttermeinek megújulása során kiemelt figyelmet kapott a hangulat és az akusztikai élmény. A hálózat modern enteriőrjéhez illeszkedve cégünk építette ki az új hangrendszert több mint száz étteremben országszerte.

Az eredmény: letisztult, jól szóló, diszkréten beépített hangtechnika, amely tökéletesen illeszkedik az új dizájnhoz – és persze a vendégekhez is.

A gondosan válogatott zenei tartalom pedig hozzájárul ahhoz a dinamikus, mégis kellemes légkörhöz, amit ma a McDonald's-élmény jelent.

Modern környezet, profi hangzás, friss zene – ez a mai McDonald's.